Jedno z najbardziej znanych i popularnych muzeów samochodowych na świecie.
Ferrari ma dwa muzea ale jeżeli chcecie zobaczyć cały przekrój ich modeli samochodów i sukcesów sportowych na przestrzeni lat to proponuję od razu jechać do Maranello.
Muzeum w Modenie to odrestaurowany warsztat w pobliżu fabryki Masserati, w którym Enzo Ferrari budował swoje pierwsze samochody. Zobaczycie tam kilka samochodów, ale to raczej hołd dla twórcy firmy.
Maranello to pełnoprawne muzeum samochodowe. Rozmachem może konkurować nawet z Alfa Romeo, marką blisko czterdzieści lat starszą od Ferrari oraz bijące na głowę muzeum Lamborghini.
Muzeum w Maranello nie przydzieliłem znacznika pozytywne zaskoczenie tylko dlatego że to Ferrari, a jeśli chodzi o tą markę, człowiek od razu wie czego się spodziewać. I dostaje to w 100 procentach.
Muzeum oferuje bogatą kolekcję zabytkowych samochodów Ferrari, począwszy od pierwszych modeli z lat 40. XX wieku, aż do najnowszych super-samochodów, takich jak LaFerrari. W muzeum można zobaczyć wiele kultowych modeli, takich jak 250 GT, 365 GTB/4 "Daytona", czy Testarossa.
W ramach wizyty w Muzeum Ferrari można także zobaczyć wiele eksponatów związanych z historią marki, takich jak pamiątki, zdjęcia, filmy oraz inne cenne obiekty. Dodatkowo, w muzeum znajdują się interaktywne wystawy, w których można poznać technologię i innowacje wykorzystywane w produkcji samochodów Ferrari.
Oprócz zwiedzania Muzeum, odwiedzający mogą także skorzystać z innych atrakcji oferowanych przez Ferrari, takich jak jazdy próbne na torze, wycieczki po fabryce, czy wizyty w restauracjach i sklepach firmowych.
Ferrari 250 GT 2+2
250 GT 2+2 było pierwszym czteromiejscowym Ferrari produkowanym na dużą skalę. Wyprodukowano 957 egzemplarzy wyposażonych w pojedynczy górny wałek rozrządu 3-litrowy silnik V12 Tipo 250. Model ten posiadał cztery prędkości plus nadbieg. Nadwozie Pininfarina łączyło wyniki najnowszych badań aerodynamiki z niezwykle eleganckimi liniami. Ostatnie pięćdziesiąt wyprodukowanych samochodów (ostatni samochód opuścił fabrykę pod koniec 1963 r.) było wyposażonych w 4-litrowy silnik V12 z modelu 330 America.
Ferrari 250 GT Berlinetta passo corto
Zaprezentowany w Paryżu w październiku 1959 roku, 250 GT Berlinetta z krótkim rozstawem osi był uosobieniem idealnego samochodu wyścigowego.
Zaprojektowane przez Pininfarinę i zbudowane we współpracy z Scaglietti, pierwsze samochody miały nadwozie z aluminium, choć później ten materiał był używany tylko w wersjach wyścigowych.
Mając na swoim koncie liczne zwycięstwa, pozostaje jednym z najbardziej lubianych Ferrari w historii.
PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA: 268 kilometrów na godzinę
Ferrari 812 Superfast
Dzięki mocy zwiększonej do 800 KM, czyli o 60 więcej niż w F12 Berlinetta, 812 Superfast jest najmocniejszym i najszybszym Ferrari do JAZDY PO DROGACH, jakie kiedykolwiek zbudowano.
Aby w pełni wykorzystać tę ogromną moc i zagwarantować idealny rozkład masy, w samochodzie zastosowano wysoce zaawansowaną architekturę skrzyni biegów, która łączy silnik montowany z przodu z przekładnią montowaną z tyłu. Jest to także pierwsze Ferrari wyposażone w EPS (elektryczne wspomaganie kierownicy).
Ferrari F40
F40 został zbudowany z okazji 40-lecia Ferrari. Bardzo szybka berlinetta zaprojektowana przez Pininfarinę, zbudowana głównie z kompozytów. Wyrafinowany, wysokowydajny, turbodoładowany układ jezdny w połączeniu z pierwszorzędnym podwoziem zapewnił mu ogromną dynamikę bliską samochodowi wyścigowemu.
Został on przyjęty z wielkim entuzjazmem przez entuzjastów, a liczba ostatecznie zbudowanych egzemplarzy przekroczyła najśmielsze oczekiwania firmy.
Ferrari Califonia 2008
Projektując Ferrari California, Pininfarina zdecydowała się na klasyczne, wyrzeźbione podwozie, z długą maską i lekko obciążoną przestrzenią pasażerską do tyłu.
Ferrari 166 Inter
Był to pierwszy 12-cylindrowy silnik Ferrari, który osiągnął pojemność 2 litrów. Podobnie jak w przypadku 159 S, zwiększono zarówno rozmiary otworów, jak i skoki i jak zwykle wyprodukowano zarówno modele z otwartymi kołami, jak i modele z pełnym nadwoziem.
Fwrrari 365 GT 2+2
365 GT 2+2 zostało zaprezentowane na Salonie Samochodowym w Paryżu w 1967 roku i było spadkobiercą 500 Superfast, podtrzymując tradycje 250 GTE i 330 GT 2+2. Dzięki eleganckim, imponującym liniom było to pierwsze Ferrari wyposażone w wspomaganie kierownicy i klimatyzację w standardzie na rynku amerykańskim, a także przestronny bagażnik i dwa odpowiednie tylne siedzenia.
Ferrari 250 GT Coupe
Produkowanych przez Ferrari w latach 1954–1960. Zaprezentowany na Salonie Motoryzacyjnym w Paryżu w 1954 roku.
Projekt Pininfariny był postrzegany jako bardziej cywilizowana wersja ich sportowej Berlinetty 250 MM, a zasilany był 3,0-litrowy silnikiem Colombo V12.
Museo Casa Enzo Ferrari w Modenie
Muzeum poświęcone życiu i twórczości Enzo Ferrari, założyciela marki samochodów sportowych Ferrari. Kompleks muzealny obejmuje dwa oddzielne budynki, dawny dom i warsztat należący do ojca Enzo Ferrari oraz nowy budynek.
Silnik to 6262 CC 65° F12 Berlinetta
Silnki nad którym inżynierowie Ferrari pracowali nad zwiększeniem maksymalnej mocy z 740 CV do 780 CT przy 8500 obr./min, uzyskując moc właściwą na poziomie 125 CV/l.